beats by dre cheap

SImboli - YIN-YANG život u pokretu

Simboli nose u sebi univerzalnu priču. Priču koja se nije mijenjala od postanka pa naovamo. Priča koja nadilazi slova, riječi i rečenice s kojima smo uobičajeno navikli da poimamo svijet, da prenosimo informacije. Informacije prenesene simbolima ne dotiču samo svjesni ili eventualno podsvjesni um. One svoje dejstvo protežu daleko dalje . U tom smislu možemo govoriti da informacija jeste energija. Kao što riječi treba znati slušati simbole treba znati osluškivati. Sam vid tu nije dovoljan.  Simboli govore sveukupnosti i sveukupnost ih mora čitati. Oni su živa svjesnost pretočena u oblik. Stari narodi , poimajući svijet na puno više nivoa nego  mi danas, znali su to. Za njih su simboli nisu bili samo nešto poput  muzike, poezije i slikarstva za nas, već sredstvo duhovne spoznaje,  osobnog preobražaja i komunikacije sa višim i drugačijim, dubljim i skrivenijim, i ko zna šta još sve ne, a sve u jednom. Prevlast verbalnog udaljila nas je od tog znanja. Ovo je pokušaj da se ponovo, preko istog tog verbalnog koje nam je jedini preostalo, za mrvicu približimo toj drevnoj mudrosti.

Yin-yang kao vječni ples suprotnosti nosi u sebi mnoštvo različitih poruka ispričanih na mnoštvo različitih načina.  To nije priča samo o suprotnostima koje su se jednom srele i kao takve krenule živjeti zajedno ili zauvijek odvojeno odakle ih i mi poznajemo. To je i priča o balansu, njegovom postizanju, energijama i načinima optimalnog funkcionisanja. To nije priča samo o razdvajanju i razlikama već i priča o ljubavi, prijateljstvu i spajanju. Ona nije jedna od onih koja se ispriča pa zaboravi, zatrpana drugim pričama i nagomilanim albumima uspomena. Ona živi,daje i uzima stalno nas iznova podsjećajući  ko smo, šta smo i odakle dolazimo, osvjetljavajući pri tome, lagano poput svjetlosti dalekih zvijezda, naše buduće staze.

„Suprotnost istine takođe je istina“ uzviknuo je Hese zaključno  u Sidarti time završivši dugi lanac istina, spoznaja i dubokih univerzalnih otkrovenja . Hese nije slučajno završio baš s tim. Da li je Hese u tom trenutku imao yin-yang u vidu nije sigurno, ali je sigurno da ga je čitao možda i ne gledajući.

Gdje je najviše jednog drugo se krije. Najmirniji čovjek u sebi najveću, najčišću, najdublju strast skriva, najveći lopov poštenje nosi, najveća sebičnost altruizam ima, neprijateljstvo staro prijateljstvo sniva. Najjača vjera na sumnji je nikla, najveća sreća iz tuge izrasla, a najveće dobro u najvećem zlu prebiva.  

Nema pravog dobra koje u sebi ne nosi makar u tragu svjesnost zla  i ne postoji zlo koje u sebi nema  duboku skrivenu klicu istinskog, čistog  dobra.  Upravo najčišći oblik jednog možemo naći izolovan kod onog drugog. Idealno, hipotetsko  dobro,  nesvjesna naivnost koja u sebi nema čak ni primjesu zla, nalazi se okruženo zlom i podložno je njegovim manipulacijama narodski banalizovano u rečenici „dobre ljude svi iskorištavaju“.  Ipak takvo bezuslovno dobro ima značajnu ulogu tačke visokog potencijala, ne samo radi uspostavljanja boljeg balansa, nego i za poticanje promjena kad živa, aktivna priroda simbola dođe do izražaja.

Tako posmatrajući simbol manifestuje stalno kretanje, izmjenu i  konverziju suprotnih energija koje samo u takvom dinamičkom okruženju mogu omogućavati puni balans. Statički balans je nestabilan i lako trajno narušiv.  Ovo objašnjava kako potrebu za stalnim kretanjem tako i potrebu za „uslovno rečeno“ negativnošću, kosmičkog perpetum mobile-a stavljenog u akciju. Da bi se život kretao potrebne su suprotnosti, da bi se suprotnosti uravnotežile potrebno je kretanje.  Sila koja uzrokuje kretanje  istovremeno je i aktivna i reaktivna, i izvodi iz ravnoteže i vraća u nju.

U prilog istoj ovoj dinamici koja održava balans ide i nepravolinijska, blaga, nježna linija između suprotnosti. Ona smanjuje tenziju na mjestu dodira i omogućava lagan, prirodan prelaz, razmjenu i eventualno sjedinjenje suprotnosti.  Ova zakrivljenost govori i o tome da je sjedinjenje proces koji traži stalno prilagođavanje.

Vanjska granica simbola je čvršća i jasnija i ona nedvosmisleno izdvaja par komplementarnih, nadopunjavajućih suprotnosti koje čineći cijeli krug predstavljaju samoobstojan, samozaokružen, potpun sistem.

Svana dobro balansiran sistem djeluje kao nedjeljiv i lišen razjedinjavajućeg atributa kojeg u različitim polaritetima pokazuju nebalansirane suprotnosti.

Sistem je najstabilniji u tačkama između krajnosti u kojima se suprotnosti dodiruju i približavaju jedna drugoj. Preduslov dugotrajne, održive stabilnosti sistema jeste postojanje sličnosti unutar razlika. Suprotnosti, ne nužno vanjske, će po prirodnom zakonu balansa (atrakcije) težiti  jedna drugoj i sjedinjenju, ali ako nema dovoljno sličnih, sjedinjavajućih elemenata ravnoteža će biti neodrživa.

Ovo je samo djelić vječne priče koju nam, dok vrti svoje suprotne energije, ne prestaje pričati yin-yang. U jednom trenutku se pojavio disbalans između rečenog i pomišljenog, unutrašnjeg i vanjskog i priča je krenula, sad kako se ravnoteža polako vraća ona završava .   

Crtice o vječnom
http://protagonist.blogger.ba
06/08/2015 20:28